Piše: Silvija Radulović
Nakon što je pala odluka da će R. S. Bonum nagraditi svoje vrijedne radnike, Stanka i mene, određenim iznosom na CRO kartici, bacili smo se u potragu kako je istu najbolje iskoristiti i potaknuti domaću ugostiteljsko-turističku potrošnju.
Prvi korak bio je odlazak u poslovnicu HPB-a kako bismo osobno zatražili izdavanje kartice. Naknada za otvaranje računa iznosi 50,00 kuna, ali istu nismo morali odmah platiti već nam je rečeno da će se naknada naplatiti na kraju mjeseca u kojem će poslodavac uplatiti ugovoreni primitak. Također, iako smo odmah dobili brojeve računa, u poslovnici su nas uputili da poslodavac ne uplaćuje ništa dok poštom ne dobijemo i ne aktiviramo kartice. Kartice i aktivacijski pin dolaze odvojeno, s razmakom od nekoliko dana. Taj je postupak trajao nekakvih (super brzih 🙂 ) 20-ak dana.
Nakon primitka i aktivacije kartica, doznačena su nam sredstva od strane poslodavca na račun te je naknada zaista odmah skinuta na kraju mjeseca, kako nam je bilo i rečeno u poslovnici. Ok, novčići su tu, naknada je skinuta, ostatak je naš! Ostalo je još samo odrediti hoćemo li se počastiti samo putovanjem ili i konzumacijom u nekom od restorana. Odlučili smo se, naravno, na oboje. Svi sretni, pronašli smo hotel u kojem bismo željeli odsjesti te odlučili ipak provjeriti primaju li CRO kartice. Odgovor je bio – NE. Krenuli smo dalje zvati i od svih hotelijera dobivali isti odgovor – NE primamo CRO kartice. Ok, idemo provjeriti kakva je situacija s ugostiteljima. Ista svar – svi redom ne primaju CRO karticu. Učinilo nam se da tu nešto nije u redu te smo kontaktirali HPB i pitali ih imaju li nekakvu listu hotelijera i ugostitelja koji primaju karticu. Obavijestili su nas da nemaju, ali da karticu možemo koristiti za:
- plaćanje računa za smještaj: hoteli, moteli, resorti, kampovi i parkovi za smještaj prikolica, odmarališta, sportski i rekreacijski kampovi, objekti seoskog turizma,
- usluge pripreme i posluživanja hrane i pića: restorani, kafići, catering i drugo,
- usluge putničkih agencija i organizatora putovanja,
- usluge iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) plovnih prijevoznih sredstava.
Jedini uvjet je da su fizičke i pravne osobe koje obavljaju te djelatnosti za iste zaista i registrirani.
Dakle, jedna grozna situacija – s jedne strane imamo HPB koji tvrdi da se kartice moraju moći koristiti u svim objektima, a s druge su hotelijeri i ugostitelji koji tvrde da iste ne primaju. Pa rekosmo, ništa, idemo riskirati, rezervirali smo smještaj i čim smo došli zamolili plaćanje unaprijed. Imali smo mi “B” opciju plaćanja, naravno, ali čisto da znamo na čemu smo. Pružamo, malo nesigurni, karticu, recepcioner je provlači, i kad ono: “Prihvaćena”. Jeeejjjjj!!! Pitali smo odmah recepcionera (velikog i vrlo poznatog hotelskog lanca) kako je moguće da nisu upoznati s time da primaju CRO karticu, međutim, kaže da je njima to obična Visa kartica. I to zaista je Visa kartica, međutim nama je bila CRO kartica.
Plaćanje u restoranu također je prošlo uspješno.
Dakle, kad smo se informirali kod hotelijera i ugostitelja, krivo smo pitali, ali osnovni je problem u tome što većina potencijalnih primatelja nije bila, niti je još uvijek, upoznata s načinom funkcioniranja iste. Ključno je to da je to njima obična Visa kartica, kao i svaka druga Visa po bilo kojem tekućem računu.
Za kraj još par pojedinosti o kartici:
- CRO Visa kartica je neprenosiva, s rokom valjanosti od 4 godine
- Kartica se može koristiti isključivo za plaćanje na fizičkim prodajnim mjestima.
- Kartica se ne može koristiti na internetu.
- Kartica je beskontaktna, transakcije iznad 250 kn će se autorizirati PIN-om u svrhu autentifikacije klijenta.
- Kartica je isključivo namijenjena za plaćanje usluga definiranih Javnim pozivom Ministarstva turizma i nije namijenjena za podizanje gotovog novca.
- Upit u stanje računa i promjenu PIN-a može se napraviti besplatno na bankomatima Banke.
- Korisnik može koristiti Karticu do visine raspoloživih sredstava na tom transakcijskom računu.